ما ذوالفقار حیدریم فدائیان رهبریم
ما ذوالفقار حیدریم فدائیان رهبریم
مهدویت، ولایت ، بصیرت، جنگ نرم
صفحه نخست | آرشيو مطالب | پست الکترونیک | طراح قالب
منوی اصلی
صفحه نخست
آرشيو وبلاگ
پروفایل مدیر وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
پست الکترونیک
قالب وبلاگ
موضوعات
مهدويت
شميم كوثر
ولايت نامه
معلم مطهر
جنگ نرم
بصیرت
بيداري اسلامي
مقالات ويژه
شعر
ستیز با فتنه
حجاب
با شهدا
طب سنتي وسلامتي
English
فراماسونري
آرشیو مطالب
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
پیوند های روزانه
پایگاه اطلاع رسانی امام خامنه ای
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آقا(امام خامنه ای)
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون
آرشيو پيوندهای روزانه
دعای قبل از مطالعه، آمادگي براي امتحانات

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

دعای قبل از مطالعه

 

 

اللهم اخرجنی من ظلمات الوهم و اکرمنی بنور الفهم

 

 

اللهم افتح علینا ابواب رحمتک و انشر علینا خزائن علومک

 

برحمتک یا ارحم الراحمین

 

دانش آموزان عزیز

 

با آرزوی موفقیت و سربلندی شما عزیزان در تمامی مراحل زندگی و امتحانات نکاتی چند در جهت بهبود مطالعه و امتحانات به حضورتان تقدیم می گردد

 

قبل از هر چیزی بدانید که «الا بذکر الله تطمئن القلوب» با یاد ونام خداست که دلها آرامش و اطمینان می یابد پس همواره هرکاری اعم از مطالعه و امتحان را با یاد ونام خدا وتوکل بر او شروع کنید وهیچگونه نگرانی و استرسی به خود راه ندهید.

 

اولیا محترم بکوشند تا درهنگام مطالعه وایام امتحانات فرزندان محیطی آرام وبدون هرگونه مزاحمت (اعم از صدای تلویزیون و....،صحبت کردن، مهمانی دادن و....) برای آنان فراهم نمایند وحد الامکان به آنها امیدواری و نشاط بخشیده و از ایجاد هرگونه استرس و اضطراب خودداری نمایند.

 

محیط مطالعه باید کاملا ساکت باشد ومکانی باشد که شما به محض قرارگرفتن درآن محیط شروع به مطالعه نموده و به موضوع یا کار دیگری نپردازید. چناچه در حین مطالعه افکار گوناگون به ذهنتان آمد که مانع از تمرکزتان می شود، یا آن افکار را خاتمه داه و تمام کنید ویا در جایی یادداشت کرده تا در فرصت مناسب تکلیفتان را با آن موضوع روشن نمایید و سپس با خیالی راحت به مطالعه بپردازید. یکی از بهترین روشهای مطالعه روش کلید برداری است بدین ترتیب که شما بعد از درک مطلب،نکات کلیدی و مهم رایادداشت می کنید(نکاتی که با مرور آنها مفهوم درس برایتان تداعی شده و به خاطر آورده شود.) یادتان باشد پس از مطالعه تقریبا فقط بیست درصد مطالب به حافظه دازمدت منتقل شده و بقیه در صورت عدم تکرار ومرور از ذهنتان پاک می گردد پس بعداز اتمام مطالعه حتما مطالب را مرور کنید(به اشکال مختلف مثل سوال و جواب،حل تمرین،مرور در جمع دوستان و...).

 

به کار گیری شرایط مطالعه یعنی بهره وری مطالعه به اختصارعبارتند از: آغاز درست،برنامه ریزی،نظم وترتیب،حفظ آرامش،استفاده صحیح از وقت،سلامتی وتندرستی،تغذیه مناسب،ورزش وخواب کافی.

 

چند توصیه برای ادراک بهتر مطالب: حداکثر زمان تمرکز بر روی یک مطلب بین سی تا پنجاه دقیقه است و پس از ان حدود ده تا پانزده دقیقه استراحت نموده سپس مجددا مطالعه کنید. پیش از مطالعه از صرف غذاهای سنگین خودداری کنید و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمایید.غذاهای آردی مانند نان و قندی و نوشابه های گازدار تمرکز راکم می کنند.

 

در حین مطالعه حتما یادداشت برداری نمایید و تا می توانید ذهنتان را از افکار غیر درسی خالی نموده و فقط بر روی همان موضوع تمرکز کنید.

 

حداقل نیم ساعت زودتر در محل امتحان حاضر شوید،وسایل مورد نیاز اعم از خودکار(خودکار اضافه) ماشین حساب و... را از شب قبل از امتحان آماده نمایید.با توکل به خدا وخواندن آیاتی از قرآن کریم امتحان راشروع نمایید وهرگز تقلب نکنید.

 

هیچگاه از ذکر و یاد خدا ، عبادات، توسل و دعا غافل نباشید ،از پدر ومادر خود بخواهید که برایتان دعا نمایند و خود نیز دعا نموده واز خداوند منان مدد بجویید که قطعا اجابت خواهید شد. ما نیز برای موفقیت تان دعا می نماییم. دائم الوضو بودن،خواندن قرآن ، خواندن آیت الکرسی و سوره الرحمن،روزه گرفتن، مسواک نمودن،خوردن عسل ،کندر،شیرینی و عدس به تقویت حافظه کمک می نماید. خواندن آیه آخر سوره بقره (ربنا لا تواخذنا ان نسینا....) از فراموشی جلوگیری می کند.برخی اوقات فراموشی در ابتدای امتحان امری عادی است لذا بدون هیچگونه استرسی ابتدا از مطالبی که به خاطر می آورید شروع نموده تا سپس بقیه مطالب را به یادآورید.چناچه در حین جواب دادن به سوالی،مطلبی در مورد سوال دیگر یادتان آمد گوشه ای آنرا یادداشت کنید تا بعدا از آن استفاده نمایید.

 

اگر مطلبی را فراموش نمودید دست راست خود را بر روی سر تان گذاشته و پنج مرتبه بگویید"یا فارس الحجاز ادرکنی" انشالله مطلب یادتان خواهد آمد.

 

 

انشا الله در تمامی مراحل زنگی و امتحانات موفق وپیروز باشید.

 

گروه علمی فرهنگی "زکات علم"





+نوشته شده در برچسب:,ساعت توسط عمار

درباره ی ما

بر رشته های معجر زهرا(س) قسم سید علی خنجر به حنجر می زنم گر تو هوای سرکنی
نویسندگان
عمار
پیوند های وبلاگ
هادي نت شبكه مجازي امام هادي
ايكس شبهه: پاسخگويي آنلاين به شبهات
پايگاه فرهنگي خبري حماسه
پايگاه مداحي كربلايي محسن احمدي
.: گل نرگس :.
مشتاقان كربلا
در قلمرو آفتاب
صهيون پژوه
طب سنتي
با ولایت تا شهادت..::: اللهم عجل لولیک الفرجهم :::..
هیئت عاشقان حضرت زهرا(س)
زمين ديگر جاي ماندن نيست
مداحی
پورتال جنبش مصاف
وبلاگ استاد رائفی پور
موسسه موعود
شیعه تی وی
علمدار 133
الغوث
کیهان
رئیس جمهور مجازی
وعده صادق
نقد فرقه ضاله دين نماي قرن
مبارز کلیپ
مدافع کلیپ
انصار کلیپ
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهدویت، ولایت ، بصیرت، جنگ نرم و آدرس iamammar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بازی آنلاین
طراحی سایت
قالب وبلاگ
امکانات
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 406
بازدید کل : 38990
تعداد مطالب : 118
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 2


value="http://goftomanedini.net/up/ammar.swf" />
Powered by LOXBLOG
Designed by Web-Tools.IR
خروجی وبلاگ

قالب وبلاگ

بازی آنلاین

دانلود

دانلود

بازی آنلاین

بازی آنلاین

نیوزفا - خبر

عکس

طراحی سایت

دانلود

قالب وبلاگ

اسکریپت